NEW RELEASE & PRESS - SHEET MUSIC : GALAXIES 1 FOR YOUNG PIANISTS ゙ャラクシー I / 星系 I (ÉDITIONS HENRY LEMOINE)

New Release - Sheet Music : Galaxies 1 for young pianists 
⬇️SHEET MUSIC AVAILABLE⬇️
https://www.henry-lemoine.com/en/catalogue/fiche/29448
 ゙ャラクシー I
星系 I 
1. Galaxies des cinq soleils (Galaxy of the Five Suns) 
5つのたいようをもつギャラクシー / 五个太阳的星系
2. Espaces infinis (Infinite Spaces) むげんのうちゅうくうかん/ 无限空间
3. Petite galaxie (Little Galaxy) ミニギャラクシー / 小星系
4. Galaxie en expansion (The expanding Galaxy) ふくれあがるギャラクシー / 扩大星系
5. Galaxie des deux crabes martiens (Galaxy of the Two Martian Crabs) 2ひきの火星のかにのギャラクシー / 两只火星蟹星系
6. Galaxie du magicien (Galaxy of the Magician) まほうつかいのギャラクシー / 魔术师星系
7. Galaxie des arcs-en-ciel inquiets (Galaxy of the Distressed Rainbows) しんぱいそうな虹のギャラクシー / 忧虑的彩虹星
8. Galaxie bizarre des mains croisées (Bizarre Galaxy of the Crossed Hands) クロスハンドのへんてこギャラクシー / 奇异的交叉手星系
9. Galaxie des pulsars (Galaxy of the Pulsars) ゚ルサーのギャラクシー / 脉冲星系
'Here is proof that attractive, convincing contemporary music of substance can be written for elementary level players: this collection of nine intergalactic miniatures will be suitable for players of grade 1 level, yet never succumbs to musical clichés. Régis Campo writes ostinatos, pieces in two pitch centres, uses clusters, white notes only, syncopated rhythms, contrasted colourings and - in the final piece - continuous sustaining pedal. Titles such as Galaxy of the five Suns, The expanding galaxy and Infinite Spaces stimulate the imagination, and springboard a sense of wonder and spaciousness that the notes on the page justify and confirm. A really useful and rewarding anthology that deserves Wide distribution and use.'
Alexander Thompson - Piano journal (European Piano Teachers' Association) n°119
Pépites pédagogiques 
"Les Galaxies de Régis Campo (Lemoine), neuf courtes pièces faciles et pleines d'humour, séduiront certainement les tout débutants lassés des petites valses et menuets d'un style strictement classique. Les harmonies inventives initient des jeunes oreilles à un langage avant-gardiste tout en cultivant des acquis importants au piano : l'égalité des cinq doigts, la pulsation régulière, les techniques des mains croisées et des déplacements...
Si I'on aurait aimé davantage de mélodies en clé de fa, les tessitures variées et la forte présence des altérations assureront une bonne maîtrise de lecture. [...]"
M. K. Pianiste n°119 (nov-déc 2019)

Commentaires